GMX Mailversand

Hatte heute eine interessante Überraschung mit GMX. Ich habe eine eMail an einen GMX Empfänger, allerdings erhielt ich die Mail mit folgenden Fehlercode zurück :

213.165.64.100 does not like recipient.
Remote host said: 550-5.7.1 {mx062} The recipient does not accept mails from ‘aitconsult.de’ over foreign mailservers.
550-5.7.1 According to the domain’s SPF record your host ‘80.67.18.43’ is not a designated sender.
550 5.7.1 ( http://www.gmx.net/serverrules ) Giving up on 213.165.64.100.

Dies bedeutet die haben tatsächlich als eMail Provider den SPF (Reverse DNS) aktiviert und lehnen damit alle Mails ab, die über Umwege kommen.

Bsp : Meine Mail (Aitconsult) ging über unseren Provider Domainfactory und dieser ist allerdings MX Eintrag technisch nicht für die Aitconsult zuständig.

Auf der GMX Webseite ist dies auch näher unter http://faq.gmx.net/optionen/email/antispam/4.html erläutert.

Advertisements

Any further thoughts? Let me know here

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: